Vilken helg

För det första vart furivik en hit, har ett kort på ellen som är oslagbart , vilket är ögonblicket då hon får veta att vi skulle åka dit.
Sedan på fredag åkte ellen till mormor och morfar i hofors och myste och mådde gott. Hon älskar verkligen att vara där, det första hon sa på fredags morgon - Vad är det jag ska göra idag då? med förväntande ögon.

Så det är bra lätt att ha henne borta en helg då vi vet att hon har det så bra. Samt var denna pausen ifrån varandra välbehövlig, vi har flyttat och hon har en mammis som varit trött och sjuk i omgångar. Samt har vi varit hemma alla 3 väldigt mycket och det är både helt underbart och kul men kan slita oxå. De e nyttigt att både hon och vi får en paus och längta till varanndra. Samt att hon får total uppmärksamhet och så där mommo och moffa ompysslad.

Själva åkte vi runt på loppisar , fika med vänner och bara myste.

Kom på en sak härom dagen att jag är så mycket lugnare sedan vi flyttade hit, visst har fluss svängarna gjort sitt men detta lugn är djupare än så. Har tappat kontrollbehover mega mycket, det är massa saker som vi skulle vilja göra men jag gör dem jag vill och ha ork till. De är extremt för att vara mig! Tidigare har jag släppt saker men först har jag plöjt hela registret av ilska och sorg innan jag lyssnar på fru som säger -släpp de

De e tokskönt att bo utanför stan, trots att mitt humör blir testad rejält av hälsocentralens kölapp system men men de kan jag lära mig leva med.

Kommentarer
Postat av: Vilda Lugnet

Åh, vad härligt det låter! =) Känner du för att dela med dig av den obetalbara Ellen-minen, så vill vi förstås se den här i bloggen... kram

2009-05-24 @ 12:15:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: pia

som tidigare nämnt så e min dator med sdkort läsare trasig och kabeln har jag inte hittat än men så fort den e funnen e de massa kort som ska upp.

2009-05-24 @ 15:21:51
Postat av: Vilda Lugnet

Leksands medeltidsmarknad. Vi har aldrig varit där, men i år är det dags! =)

2009-05-24 @ 16:38:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: Petra

Vad skönt! Tror man slappnar av på ett helt annat sätt att bo utanför staden.

2009-05-25 @ 18:26:24
URL: http://ikigai.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag är också nyfiken på bilden! :)

Låter som att både ni och Ellen har haft en toppenhelg!



Här har plantförsäljningen kommit igång. Fick leverans igår och i förrgår. Det var ganska växlande väder med ett antal störtskurar. Men det gick bra ändå, det är ju lite charmen med det hela :D

2009-05-25 @ 18:32:40
URL: http://ikigai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0