Solglasögon krossade

Ska försöka förklara vad som hände , (borde kunna det då händelsen snurrade om och om igen när jag skulle sova)
Körde på parkvägen i gävle för att åka och hämta ellen, höll 50 då detär 50.
Kommer en grön hyndai elantra kombi och lägger sig i baken på mig, så pass att om jag bromsade lätt så skulle den smälla in i mig. Jag struntade i den och körde vidare.
När vi kommer fram till 30sträckan vid skolan går jag då ner till 30 , det är ofta mycket trafik där så det var en lång kö.
Då kör denna bil ut för att köra om , *panik*
Trottoaren är full med barn som slutat skolan och jag vet att bara några meter framför oss är det övergångställ.
När bilen kommer jämnsides med mig så tur nog tvärbromsar den med så som jag och bilkön gör för barn som ska gå över. Här är jag både rädd men mest förbannad
Bilen lägger sig bakom mig igen i rumpan och visar irriterat att han vill förbi.
Kommer till 2 filigt vid koncerthuset rödljus, den kör om jag visar fingret i ren jävla förbannelse och
Då tvårsvänger bilen in framför mig och bromsar, får stå på bromsen för att inte köra in i den.
Ur bilen kommer en man på 45-50 års ålder samt sin son , virrar ner fönstret
- Vad fan tror du att du gör säger mannen till mig
- Men hur kör du ? svarar jag inte nå argt eller kaxigt då jag i denna stund är hyfsat rädd.
Han tar mina solglasögon (mina älskade armani) och slänger dem på asfalten för att sedan stampa på dem.
Sedan kör han iväg....

Paff ! ja vet inte varför men gick ut och hämtade mina solglasögon rester och körde vidare då jag stog mitt i vägen.
Körde i kapp idioten för att skriva ner registrerings nummret sedan stannade jag för att få ner pulsen.

Jag är arg, arg för att han gjorde mig så jävla rädd. Ska jag vara glad att han bara krossade glasögonen. Ska jag skämmas för att jag pekade finger.
HELVETE jag älskade de där glasögonen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Polisanmälan ?

Kommentarer
Postat av: Vilda Lugnet

Men herregud! Förstår att du blev rädd - både när han körde som han gjorde och framför allt när han klev ur bilen! Undrar varför han hade så bråttom. Det kan ju ändå inte ha varit panik, eftersom han tog sig tiden att gå ur bilen... Hur gammal var sonen?

2009-05-16 @ 09:24:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: pia

typ 15-16 som var som en ung tupp som skulle göra pappa stolt.

tragiskt

2009-05-16 @ 15:06:25
Postat av: Anna

Anmäl fanskapet. Absolut!

Ju färre idioter i trafiken desto bättre.

Förresten ska han köpa nya glasögon till dig.

2009-05-16 @ 18:34:38
Postat av: Petra

Men fy fan säger jag bara!!! Vilken jäkla idiot! Att det ens finns människor som beter sig så. Helt jäkla sanslöst!



Jag skulle anmäla honom innan något händer och han skadar någon. Han ska dessutom banne mig köpa ett par nya solglasögon åt dig. Blir så arg!



Vilken tur att du är okej och att det bara var solglasögonen som blev förstörda. Om han är så labil så skulle han nog kunna göra värre saker. Kram syrran!



2009-05-18 @ 14:38:46
URL: http://ikigai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0