Rävsaxen min

Jag har diskbråck så är diagnosen då kota 4 och 5 ligger mot varandra och gnager. Samt klämer ihop nerver och skapar smärta i bena , sockerdricka i fötter, nedsatt känsel m.m
Men den diagnosen kan ej sättas förre en magnetröngen så nu är diagnosen ichas!
Den diagnosen får man vara sjukskriven 3 veckor för enligt försäkringskassan.

Jag kan ha en bra dag , med bra menar jag att jag kan röra mig normalt utan smärta.
Kan till och med ha en bra vecka :)

Men så kommer smärtan åter och stegrar sig å då e det bara att ta dag för dag.

Mitt dilemma röngen kan ta upp mot 6-12 månader
operation kan ta upp mot 12-16 månader i kö

Vad i helvete ska jag göra under denna tid ?

Blå ljuga för en blivande arbetsgivare att jag mår prima för att få en anställning , för inte är jag negativ då jag säger att ingen arbetsgivare e vilig att anställa mig om jag berättar sanningen.
Ska jag behöva stempla då jag inte ens kan sitta ner för att skriva ett personligt brev.

100% sjukskrivning är absolut inte mitt mål men min förhoppning inför doktor besöket imorgon är att
1 få rätt diagnos
2 få sjukskrivning 50% , kan söka jobb 50

50% fungerar jag nu nästan här hemma , kan lämna och hämta på dagis, stannar vi för att handla 1 liter mjölk som betyder 2 gånger till lyft i och ur bilen så vet jag att resten av kvällen e att ta sig igenom den med tens , tabletter och varmtbad.

vet inte vad jag vill komma fram till i detta utlägg , vill bara skriva av mig !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0