Gå och rösta !!

Jag tycker det är viktigt att vi är stolta över vår demokrati och hedra denna genom att rösta.
En del motargument mot detta är att de inte tror på politikerna så de skiter i att rösta.
Detta sätt att tänka är ren lathet och totalt ansvarslöst , skulle den människan trivas och vara glad över att leva i ett diktatur samhälle?

Det är om vi inte röstar som det kan bli hur som helst, i eu styrs många direktiv därför är det viktigt att välja en kandidat som arbetar för just dina intressen. Jag valde en kandidat som arbetar med miljön samt att bevara kollektivavtal.

Sluta slappa och ta ditt ansvar! Var stolt över din rättighet att rösta

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo, jag håller med. Men ändå inte. Rösta är en skyldighet snarare än en rättighet, - men - jag har redan röstat nej. Det är som att säga att man inte vill ha någon bil, och sedan välja om den ska vara röd eller blå. Hmmm... så tänker jag. Bort med eu-skiten!

2009-06-10 @ 10:13:13
Postat av: pia

men du koll då på vad eu medlemskapet har gjort för sverige och virseversa ?

Du röstade nej för hundra år sedan det har ju hänt en del sedan dess menar jag. ska man inte försöka göra det bästa av situationen liksom.

2009-06-10 @ 15:51:39
Postat av: Anna

Gilla läget är väl bra, men när det gäller eu... nä. Fortfarande mot. I fredags beställde jag ny frankeringsmaskin till jobbet. Det röda trycket är tydligen ute - nu ska det vara eu-anpassat och blått. Sååå jävla oväsentligt. Det finns verkliga problem - man måste inte hitta på nya...

2009-06-15 @ 08:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0