Veckan som gått med kampen mot kilona!

Jo första veckan har gått ok! men skall jobba på att
* Gå varje dag till dagis fram och tillbacka
* Stavgång30min 2 gånger i veckan
* Minst 30 min träning på wii fit boxning alt step up
* Ej äta efter kl 19 , har en dålig ovana att bli sugen på något runt 21 inge bra..

Startvikt 97,7
Vikt idag 96.5
Viktminskning - 1,2 !!

Skönt att se resultat men känner inget av det än pga av ryggen.
Samt så de punkter jag skall jobba med är utifrån att det känns ok i ryggen.

Måste försöka lära mig att skynda långsamt , vilket min kropp säger idag efter 30 minuters promenad igår med stavar.
Strålar i höger ben samt vänster skinka.

Bra jobbat till mig själv ! jag kan :D

Kommentarer
Postat av: Petra

Bra jobbat! :D



Det där med att man blir sugen på något efter 21-tiden känner jag igen mig i. Blir peppad av alla dina framsteg, så jag tror jag ska göra en ansträngning själv att bli hälsosammare ;)



Kram!

2009-01-12 @ 12:44:07
Postat av: Vilda Lugnet

hejja, hejja Själv kämpar jag med Nutrilett-bars. Fast det är inte så mycket att kämpa, jag tycker det funkar skitbra! Gick ner ca 4 kilo under nov-dec, men har väl gått upp typ allt igen, under jul... Hoppas gå ner dem igen.



Varför vill du inte äta på kvällen? Jag försöker visserligen också undvika det, men har inte blivit rekommenderad det eller så - har bara en egen tanke om att jag ska låta bli. Tar en morot om jag aboslut vill ha något. Har någon sagt något till dig om varför man inte ska äta på kvällen?

2009-01-14 @ 08:10:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: pia

maten på kvällen hinner inte förbrännas ordentligt då du går och sover , vilket då blir lättare fett på kroppen. Själv äter jag massa frukt använder mig oxå av nutrilett bars men äter inte enbart dessa. Har vv som grund och det passar mig perfekt :)

2009-01-14 @ 10:29:28
Postat av: Anna

Hej hopp!

Saker som funkar för mig, när jag blir sugen, men inte vill äta nåt onyttigt:

knäckebröd med philadelphiaost(undrar om det stavas så...)

smaksatta riskakor

morötter

mängder av gott té (med mjölk men utan socker)

salta pinnar (i värsta fall)

sockerärtor - knaprigt å gott

färdigköpta knäckemackor med ost (eller vad det är)



Och när man behöver både bli mätt och få lite extra energi:

Filmjölk med krossade linfrön och russin

Jordnötter och russin (blandar själv eller köper en färdig blandning - gott, gott!)



Kram!

/Anna



2009-01-17 @ 19:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0