Hon sa att jag inte ska ha ont så då är det väl så....

Har under det senaste dygnet haft otroligt ont i ryggen, trycket på kottorna har varit vedervärdigt och har inte kunnat sovit mer än 4-5 timmar inatt. Varit uppe och vandrat och legat med tens aparaten då och då..

Ringer på morgonen till hälsocentralen och berättar ang smärtan med frågan om jag kan få nåt mot den så jag kan somna på nätterna. Hennes replik är

Men du som är så pass ung ska ju inte kunna ha en utsliten rygg!

Vad svarar man på det , tack för att du tycker att jag är ung och vips så försvinner smärtan ?

Hon har min journal frame så hon borde se ett och annat men drar hela historien med turer hit och dit och att kotta 4,5 ligger ihop.... SUCK!

Så vad kom hon fram till ! Jo jag ska prova tabletterna jag fick utskriven (diklofenek) som jag förra gången ont imagen av, kan ju vara så att jag hade ont i magen av något annat.


I skrivande stund så har faktist tabletterna hjälpt lite , pust skönt att kunna få hämta andan.
Jag är emot starka tabletter och vill in i det sista välja detta alternativet , men då jag inte kan sitta, ligga , stå utan endast gå sakta fram och tillbacka för att minska smärtan så ser jag ingen annat förslag.

Kommentarer
Postat av: Vilda Lugnet

Ojojoj vännen! Hoppas verkligen att det blir bättre SNART! Och vilken konstig kommentar av hon i telefon. Diskbråck kan man ju få i så gott som vilken ålder som helst. Makens syster har det av och till, verkar det nästan som. Hon var nog som du första gången. Maken själv var 12! Fast då var han den yngsta i Sverige, som opererats för just diskbråck...



Så skönt att tabletterna hjälper iaf. Jag har full förståelse att du tar dem!



varm kram

2009-02-26 @ 16:59:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: pia

diklofenek e inga "starka" tabletter så det känns bra

2009-03-02 @ 12:36:44
URL: http://mammispia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0