Arbetsförmedlingen (förnedringen)

Skall idag gå på jobbchansen , hatar de men gör det för att få handläggarna nöjda.
Vi alla arbetslösa skall klä oss fint ha fina cv och sedan slåss likt en gladiator scen.
Vi trängs armbågar oss fram till arbetsgivarna.

Ibland kan jag känna mig helt osynlig på dessa tillställningar , har ingen energi el lust att slåss för diverse sälj jobb.

Lite lustigt nog så har arbetsförmedlingen "glömt bort mig" påanmälde mig efter sjukdom i januari och frågade då om jag inte skulle träffa en handläggare och göra en ny handlingsplan. Fick till svar att jag skulle få en kallelse hem.
De e snart mars å jag har fortfarande inte fått nån kallelse, helt ok för mig.
Får inte ens hänvisade jobb å det är ännu bättre :)
Skulle va bra om de var bra jobb de hänvisade men kock på en pizzeria e liksom inte min grej.
Har inte fått ett enda behandlingsassistent jobb el övriga jobb som jag sakt att jag söker hänvisade till mig!
Så jag kan förstå att var 5.e arbetslös ljuger om att de söker de hänvisade jobben.

Själv brukar jag söka skiten men med en dålig ansökan så jag ska slippa en intervju.


Kommentarer
Postat av: Vilda Lugnet

Just så som du skriver på slutet gör jag också - söker jobb med mycket lågt engagemang, bara för att få fler jobb sökta... Men det har också hänt ett par gånger att det är just då jag fått komma på intervju! oups

2009-02-21 @ 19:36:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10298
Postat av: Petra

Garvade åt din beskrivning i början :D

Den är så sann!

2009-02-23 @ 14:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0